05137055520

تولید برد هوشمند

زمان مطالعه: 2 دقیقه طرح کسب و کار ایده اصلی (مشکل / راه حل) بزرگ‌ترین مشکل فعلی در صنعت آموزش، غیرتکنولوژیک بودن ابزار آلات صنعت آموزش است. به همین منظور شرکت تصمیم به ساخت یک دستگاه ویژه برای بحث آموزش نموده است. تخته هوشمند وسیله‌‏ای برای آموزش‌‏های نوین که در مدارس، دانشگاه‏‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌‏گیرد که ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
دانش آوران
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرح کسب و کار

ایده اصلی (مشکل / راه حل)

بزرگ‌ترین مشکل فعلی در صنعت آموزش، غیرتکنولوژیک بودن ابزار آلات صنعت آموزش است. به همین منظور شرکت تصمیم به ساخت یک دستگاه ویژه برای بحث آموزش نموده است. تخته هوشمند وسیله‌‏ای برای آموزش‌‏های نوین که در مدارس، دانشگاه‏‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌‏گیرد که به وسیله آن می‏توان علاوه بر امکانات یک وایت برد، جهت ارائه مطالب به تمامی محیط کامپیوتر دسترس داشته باشد تا بتوان یک ارائه تأثیرگذار داشت. لازم به ذکر است این محصول مطابق با استاندارد وزارت آموزش و پرورش تولید شده و دارای 4 قلم اتوماتیک است که کاربر بتواند با کمترین آموزش از آن بهرمند شود؛ علاوه بر آن دارای دو کلید میانبر چپ و راست بوده که امکان دسترسی به امکانات برد را برای افراد مهیا می‌کند. ضمناً امکان اتصال به دوربین وب‏کم و اسپیکر در آن وجود دارد و وسیله‏‌ای کاربردی برای آموزش مجازی و آنلاین است.

اندازه بازار

اندازه بازار جهانی برد هوشمند (IWB ) در سال 2020 ، 4.29 میلیارد دلار تخمین زده شد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 به 7.35 میلیارد دلار برسد. بر این اساس نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR ) در بازه زمانی 2021 تا 2030 برابر با 6% است. همچنین طبق اعلام رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش‌، تعداد کل کلاس‌های درس در سال 1400 در سراسر کشور برابر با 559 هزار و 243 کلاس است. همچنین تعداد دانشگاه‌ها و مراکز عالی 136عدد، مؤسسات آموزشی عالی غیردولتی 300 عدد و مؤسسات آموزشی عالی آزاد 119 عدد است. طبق آمار به دست‌آمده اگر به‌ طورتقریبی تعداد کلاس‌های هر دانشگاه و مؤسسه غیردولتی و آزاد به ترتیب30، 20 و 10 عدد باشد و هر کلاس و هر معلم خصوصی برای تدریس خود نیازمند برد هوشمند باشد، به طور تقریبی اندازه بازار داخلی این محصول 570،513 عدد است.

بازار هدف

نوع کسب و کار B2C,B2B و غالبا B2B است • ارگان‌های دولتی • مدارس دولتی و غیرانتفاعی • دانشگاه‌ها • بیمارستان‌ها • و سایر مراکز آموزشی موسسات خصوصی و…

روش درآمدزایی

روش درآمدزایی در این طرح فروش دستگاه برد هوشمند است. این طرح سابقه فروش 1000 دستگاه را در سال گذشته داشته است و عملا این راه درآمدزایی روشی امتحان‌شده و مشخص برای این دستگاه است.

هزینه ها

طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در این طرح، 65 درصد منابع، صرف خرید مواد اولیه می شود. بعد از این هزینه بیشترین میزان هزینه به منابع انسانی اختصاص می‌یابد. منابع انسانی این طرح 20 درصد از میزان سرمایه‌پذیری شرکت را شامل می‌شود. بازاریابی این طرح تنها 4 درصد از هزینه‌های طرح است.

نحوه بازاریابی

روش اطلاع‌رسانی و بازاریابی این مجموعه به شرح زیر است: • شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های مرتبط با صنایع آموزشی • حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی • فعالیت رسانه‌ای به صورت رپورتاژ آگهی در روزنامه‌های مطرح کشور • فعالیت در زمینه تبلیغات بنری و فعالیت در زمینه سئو • حضور به صورت حضوری برای فروش محصولات

مزیت رقابتی

مزیت اصلی برای این طرح این است که نسبت به رقبای داخلی، این شرکت دارای دانش فنی منحصر به فرد است؛ در صورتی که رقبا تنها مونتاژ کننده‌های بردهای هوشمند هستند. از سایر مزیت‌های این شرکت می‌توان به 1 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش اشاره نمود.

اطلاعات شرکت

نام شرکت: شرکت توسعه تکنولوژی آموزشی دانش آوران خراسان
شناسه ملی شرکت: 10380260103
نوع شرکت: مسئولیت محدود
شماره ثبت: 10288
آدرس: بخش مرکزی ، شهر مشهد، ارشاد ، خیابان خیام جنوبی۳۱[پیام۱] ، بلوار خیام جنوبی ، پلاک ۰ ، طبقه ششم ، واحد شرقی
کشور محل ثبت: ایران
استان محل ثبت: خراسان رضوی
کد اقتصادی: 411189613617
تاریخ ثبت: 1374/10/18
کد پستی: 9185837714
منبع سایت کارویا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *